EN KUTSAL NASIL SIÇILIR..





EN KUTSAL NASIL SIÇILIR..

Bu paylaşımı kimsenin midesini bulandırmak için yapmadık.
Dini inancı eski gelenekleri aşağılamak için de yapmadık.
Hala başka bir çok söz ve fikirlerini beğendiğimiz imam Gazali'yi yermek gibi bir niyetimiz hiç yok.
Aksine bu paylaşımı yapıyoruz ki insanlarımızın inançlarını akıl ve mantıkla özdeşleştirmelerine inançlarını yüceltmelerine katkı sağlayabilelim.
Şimdi dilerseniz aşağıdaki resme tıklayarak imam Gazali'nin bu konudaki görüşünü okuyup altında yorumumuza sonra devam edelim.
İMAM GAZALİ'DEN iSLAMA GÖRE NASIL S.Ç.IR..

İmam Gazali’nin Kimya-i Saadat adlı kitabından en ince ayrıntısına kadar “nasıl sıçılır” dersi.

Helaya [tuvalete] girerken sol ayakla, çıkarken sağ ayakla başlamalıdır. 

Üzerine Allahu Teala’nın ismi yazılı hiçbir şeyi açıkta bırakmamalıdır. 

Başı açık helaya girmemelidir. 
Helaya girerken şu duayı okumalıdır ‘maddi ve manevi pisliklerden ve şeytandan Allah’a sığınırım’. Çıkarken de ‘yarayışlı maddeleri alıkoyup yaramayanları benden uzaklaştırmak lütfunu bahşeden Allah’a hamd ederim’. 
Temizlenme işine gelince, üç kerpiç parçasını yahut düzeltilmiş üç taşı büyük abdestten önce alır. Kaza-yı hacet [sıçmak] bitince sol eliyle alır ve necaset [kirli] olmayan yerden başlayıp necaset olan yere sürer ve orada dondurur ve necaseti bulaştırmadan kaldırır. 
Böylece üç taşı kullanır. 
Eğer temizlenmezse iki taş daha kullanır. 
Böylece kullanılan taş sayısının tek olmasına dikkat eder. 
Sonra düz bir taşı sag eline alır, zekerini [erkeklik organını] sol eliyle tutar, o taş üzerine üç defa sürer, yahut duvara üç ayrı yere sürer. 
Sol eli hareket eder sağ eli değil. 
Fakat en iyisi taştan sonra su ile de yıkanmaktır. 
Suyu kullanmak istediği zaman sağ eliyle su döker sol eliyle temizlenir. 
Hiç necaset kalmadığını anlayıncaya kadar devam eder. 
Bunun gibi küçük abdestten sonra temizlenirken, elini üç defa zekerin altına koyup sallar ve üç adım yürür, üç defa öksürür. 
Bundan daha fazla kendine eziyet vermemelidir. 
Yoksa şüpheye vesveseye düşer.

imam Gazali 11. yüz yılda yaşamıştır yaşadığı yer ve zamanda sivilizasyon,anayasa babayasa yönetmelik,hukuk,toplumsal kurallar tam gelişmemişti.
Toplum asayişini sağlamanın kalıcı ve etkin olması için yönlendirmeler kutsallaştırılırsa insanların unutmadan daha sadık kalacağı düşünülüyordu. 
Hijyen,sağlık toplumsal ilişkilerin tamamı,yasalar yasaklar töreler gelenekler dini zeminlere dayandırılıyordu ki halklar daha kolay kontrol altında tutulabilinsin.
Sıçmak kelimesi ile kazayı hacet deyimlerinin özde farkı günlük hayatta o eylem için hangisini çok kullanıyorsanız onu duyduğunuzda mideniz bulanır
insanın inancını,inancın dünkü ve bugünkü durumunu ve geçerliliğini,inançla birlikte insanların yaşam şartlarındaki gelişmeleri değişmeleri kendi akli muhakeme yeteneği ile ele alması önemlidir.
Önemli olan insanın çağı yakalaması bu günün çağdaş yaşamını benimseyerek inancını sorgulayıp yenileyip aklının mantığının gereğince güzelleştirebilmesidir.
inançta belirtilen tüm kurallar,fıkıh kültürü,hatta kuran ayetlerinin bir çoğu ve hadisler, söylendiği yazıldığı zamanın şartları dönemleri için geçerli ve doğrudur.
O nedenle peygamber hadisleri ve ayetler dışındaki zamanın alimi artık bugün alim değildir.
Zaman bu alimlerin çok üstündedir ve geçerliği kalmamıştır.
Teknoloji bu kadar ileri iken suları şırıl şırıl istediğiniz yere akıtabiliyorsanız kerpiçle popo silmek ne kadar geçerli ise bu yazılanlar bu anlatımlar o kadar geçerli ve kutsaldır.
Bu arada gençliğinde akli dengesini kaybedip sonradan tasavvuf'a yönelen Gazali'nin hala geçerli olan güzel sözleri yok mudur.? 
Elbette vardır işte insanın aklı bunları birbirinden ayırabilmelidir.
Gereksiz olanları kutsamaktan kaçınmaya özen gösterirse kutsaliyetlerine de zarar gelmesini önlemiş olur
Eskilerden eski zamanlardan kalan bu gibi öğretilerden bugün itibar edilmesi gerekenler insana,sağlığına,insanların birbirleriyle uyumuna kardeşçe sevgiyle barış içinde yaşamasını sağlayanlardır.
insan kendi aklı, kendi yüreği,içindeki kendi güzelliği ile insana zarar veren yada hiç bir faydası olmayan öğretilerden kurtulmasını bilmeli ki çağdaşlığı yakalayıp ilkelliği yobazlığı arkasında bırakıp evrensel modern çağdaş normlara ayak uydurup "zavallı"toplum olmaktan kurtulabilsin.


Ve hem öz kimliğini hem inancını yüceltebilsin.

Yorum Gönder

0 Yorumlar
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.

buttons=(Accept !) days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Learn More
Accept !